2021-05-02 12:45:50

Briga za mentalno zdravlje - izazovi odrastanja

Suvremeni pristup mentalnom zdravlju nastoji ljudsko funkcioniranje sagledati cjelovito te mentalno zdravlje promatra kao neodvojivi dio cjelokupnog i potpunog zdravlja. Naglašena je i jednaka važnost tjelesnog i mentalnog zdravlja te se često u relevantnoj literaturi može pročitati kako nema zdravlja bez cjelokupnog zdravlja. Ovaj holistički pristup ustvari označava odmak od shvaćanja da je mentalno zdravlje izjednačeno s odsustvom mentalne bolesti ili nekog oblika nemoći. Zato se često u znanstvenoj i stručnoj literaturi koristi sintagma pozitivno ili dobro mentalno zdravlje. Riječ je o kapacitetu koji je svima potreban, u raznim životnim razdobljima i svakodnevnim sferama života

Članice Stručnog tima Odgojnog savjetovališta Nastavno-kliničkog centra ERF-a izradile su novi edukativni materijal "Briga za Mentalno zdravlje".

Početni dio materijala sadrži koncizan teorijski dio s pregledom određenja i područja mentalnog zdravlja, rizičnih i zaštitnih čimbenika vezanih uz probleme mentalnog zdravlja kod djece i mladih, ključne rezultate istraživanja te modelski pristup temi mentalnog zdravlja u odgojno-obrazovnom sustavu. Poseban naglasak je stavljen i na temu socijalno-emocionalnog učenja i razvoja kompetencija. U nastavku materijala pripremili smo prijedloge aktivnosti za djecu i mlade koje mogu provoditi učitelji/nastavnici, stručni suradnici i roditelji, ali i sadržajni dio usmjeren upravo stručnjacima i roditeljima osobno.

Predložene aktivnosti se mogu realizirati u okviru Satova razrednika, kao dopuna preventivnom radu i/ili razrednim i školskim projektima te činiti sastavni dio Školskog preventivnog programa tj. Preventivne strategije ustanove. Također, teorijska poglavlja mogu biti korištena kao materijal za stručna usavršavanja na sjednicama Učiteljskih i Nastavničkih vijeća te pripremi tematskih Roditeljskih sastanaka ili psihoedukativnih predavanja za učenike. Vjerujemo kako se provedbom aktivnosti može doprinijeti ostvarivanju odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetnih tema "Osobni i socijalni razvoj" i "Zdravlje".


Elektrotehnička škola