preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Tražilica


Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Vrijeme

 
 
 

Prijepodne

1. 08:00 - 08:45
2. 08:50 - 09:35
3. 09:40 - 10:25
4. 10:40 - 11:25
5. 11.30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
7. 13:10 - 13:55

Poslijepodne

1. 14:00 - 14:45
2. 14:50 - 15:35
3. 15:50 - 16:35
4. 16:40 - 17:25
5. 17:30 - 18:15
6. 18:20 - 19:05
7. 19:10 - 19:55

Izdvojeno
Rječnik
Prikaži sve izraze koji započinju slovom:
A  B  C  D  F  G  H  I  J  K  M  N  O  P  R  S  Š  T  U  V  W  Y  Z 
ili prikaži SVE izraze u rječniku (ukupno: 66 izraza)
prikaži samo izraze, bez opisa

Potraži izraz:

Izraz Opis
ADSL

ADSL (eng. Asymetric Digital Subscriber Line = asimetrična digitalna pretplatnička linija) je naziv za digitalnu pretplatničku liniju (DSL) kod koje je brzina prijenosa podataka u smjeru prema korisniku veća od brzine u suprotnom smjeru. Uobičajene inačice ADSL-a također omogućuju istovremeno korištenje osnovne telefonske usluge na istoj bakrenoj parici jer koriste raspon frekvencija iznad frekvencija potrebnih za rad telefona.

Danas se ADSL uglavnom koristi za širokopojasni pristup Internetu, iako je izvorno bio razvijen za pružanje usluge prijenosa digitaliziranog videosignala, pa je posljedica toga i relativno velika nesimetričnost, te mrežni protokol zasnovan na ATM-u. Prve verzije ADSL-a mogle su raditi samo na običnoj telefonskoj liniji (POTS), pa su u Njemačkoj napravljene izmjene kako bi se ADSL mogao koristiti i uz ISDN, što je u međunarodnoj verziji standardizirano kao Annex B.

Aktivno stanovništvo u sektoru

Osobe sa zanimanjima iz sektora koje rade ili žele raditi – mogu biti zaposlene ili nezaposlene i ukupno čine radnu snagu.

Blog

Blog (anglizam, duži naziv weblog) je publikacija na internetu (web-u) koja sadrži prvenstveno periodičke članke u obrnutom vremenskom slijedu - najnoviji članci nalaze se na vrhu stranice.

Blogovi mogu biti individualni i kolaborativni. Terminološki za sada nema dinstinkcije kao u engleskom jeziku gdje se termin weblog češće koristi za kolaborativne, a blog za individualne projekte. Mogu biti u obliku časopisa, tematski, osobni. Mogu biti povezani u skupine, tematski ili vezano uz domenu koju se nalaze - blogosfera.

Bonton

Bonton (fr. Bon Ton što znači dobar ton) je knjiga ili kodeks ponašanja kojeg bi se trebao pridržavati svaki pripadnik društva. Bontoni nas uče kako se treba ponašati, izražavati, izgledati , komunicirati, gestikulirati i dr. u gotovo svakoj situaciji. Bonton najstrože osuđuje vrijeđanje, psovanje i fizičko obračunavanje. Postoje i specijalizirani bontoni čiji je sadržaj usmjeren na pojedinu situaciju, npr. Bonton u restoranu ili Bonton u kazalištu. Međutim, pravila ponašanja nisu u svim regijama svijeta ista, stoga nisu ni svi bontoni isti.

Osobe koje ne poznaju bonton, ili ga se ne pridržavaju, nisu prihvaćene u svim društvima te se smatraju nepristojnima i loše odgojenima.

Chat

Chat (eng.: čavrljanje) je oblik komunikacije dva ili više korisnika putem računala i Interneta u realnom vremenu (real-time). Radi se o vrlo kratkim porukama koje korisnik vidi čim ih njegov sugovornik pošalje (obično pritiskujući tipku Enter).

U nekim chatovima postoje tzv. sobe u kojima istovremeno priča i do nekoliko desetaka (pa i stotina) korisnika, u nekima je razgovor ograničen na nekoliko sudionika, dok neki mogu kombinirati te dvije vrste. Za neke chatove ne treba ništa osim Web preglednika i Java Programskog jezika! (npr. Net.hr chat), dok su neki prerasli u zasebne računalne programe, od kojih su najpoznatiji Windows Live Messenger (bivši MSN Messenger), Skype, Yahoo! Messenger, ICQ, Google Talk itd.

Cisco akademija

Cisco akademija mrežnih tehnologija je program obrazovanja u području mrežnih tehnologija nastao tijekom 1997. godine, koji je pokrenula i potpomaže tvrtka Cisco Systems. Do stvaranja programa je došlo jer se pokazalo da škole imaju problema s održavanjem donirane mrežne opreme i od uputa, preko tečajeva, preraslo je u formalni sustav obrazovanja. Danas Cisco Networking Academy Program predstavlja partnerstvo između Cisco Systems-a i raznih obrazovnih, poslovnih, državnih i društvenih institucija širom svijeta. Cisco akademija za program umrežavanja predstavlja kompletan program na principima i praksi dizajniranja, ugradnje i održavanja mreža sposobnih da služe kao potporanj nacionalnim i globalnim organizacijama. Program priprema polaznike za radno mjesto u 21. stoljeću i služi kao vrlo vrijedan primjer za IT (www.cisco.com/web/learning/netacad/index.html).

Cisco Systems

Cisco Systems je vodeći proizvođač mrežnih internetskih rješenja, što potvrđuje činjenica da tvrtka, od osnivanja tvrtke 1986. godine do danas, zauzima 1. ili 2. mjesto po udjelu u svjetskom tržištu mrežne opreme.

Danas su mreže sastavni dio komunikacija za poslovne, edukativne, državne i kućne svrhe, a Cisco je temelj tih mreža. Ciscov hardver, softver i usluge čine rješenja koja povećavaju produktivnost, utječu na zadovoljstvo korisnika i pojačavaju konkurentnu prednost. Ime Cisco je postao sinonim za Internet, sa vizijom da Cisco mijenja način na koji ljudi rade, žive i zabavljaju se.

Ciscov internet protokol (IP) je temelj svjetske računalne mreže i većine korporacijskih, edukacijskih i državnih mreža na svijetu. Ciscova paleta proizvoda pruža rješenja za prijenos podataka, glasa i video zapisa unutar zgrada, između kompleksa i diljem cijelog svijeta.

Cisco su 1984. godine osnovali znanstvenici sa Sveučilišta Stanford. Od osnivanja tvrtke, njeni inženjeri su bili vodeći u razvoju mrežnih tehnologija na bazi Internet protokola (IP). Tradicija inovacija IP tehnologije se i dalje nastavlja u područjima kao što su usmjeravanja (routing) i preklapanja (switching), kao i u naprednim tehnologijama kao što su kućno umrežavanje, mrežna sigurnost, bežično umrežavanje, između ostalih.

Djelatnost

Skup poslovnih subjekata koji se bave istom vrstom gospodarske aktivnosti, npr. poljoprivreda.

Forum (internet)

Internetski forum je usluga interneta koja omogućava razmjenu mišljenja među sudionicima uporabom web preglednika. Sve poruke koje korisnik napiše i pošalje na forum vidljive su svim ostalim sudionicima foruma. To nalikuje na oglasnu ploču (engl. massage board) na kojoj sudionici ostavljaju poruke. U načelu poruke na forumu mogu ostavljati i čitati sudionici interneta bez ograničenja. Sudionici su najčešće anonimni jer se pri slanju poruke na forum ne mora nevesti pravi identitet. Zbog lakšeg snalaženja forum je obično podijeljen u nekoliko skupina prema temama razgovora. Jednostavnost uporabe i mogućnost anonimne rasprave o različitim temama jedan je od glavnih razloga popularnosti foruma. Za internetski forum se dovoljno služiti internetskim preglednikom. Poruka poslana na jedan forum vidljiva je samo na tom forumu.

Gmail

Po mnogima najbolji internetski pretraživač koji nudi i druge internetske usluge - Google, je sredinom 2004. godine ponudio novi servis nazvan Gmail. Prednosti Gmaila su se svima svidjele: više od 2000 MB prostora za poruke, odličan alat za izdvajanje spama, brzina web sučelja i dakako Google tehnologija za pretraživanje e-pošte.

Početkom veljače 2007. Gmail je postao otvoren za sve korisnike. Skoro pune tri godine bio je dostupan samo putem pozivnica.

Neki sumnjaju da Google prikuplja velike količine privatnih podataka pomoću svojih servisa, uključujući i Gmail (eng. - data mining).

Google

Google je u ovom trenutku (2007. godine) posvuda priznata i po mnogima najbolja internetska tražilica. Osnovali su je dva studenta, Larry Page i Sergey Brin. Googleova misija je, kako kažu, organizirati informacije svijeta te ih učiniti korisnima.

Google je potaknuo i lavinu jednostavnog, ali i genijalnog web dizajna; njihove stranice su jednostavno dizajnirane, a opet veoma atraktivne. Zanimljivo je reći kako je Google po prvi put pretraživao pomoću tada jednistvena sustava posjećenosti korisnika. Dakle, što je neka stranica bila više posjećena, to se ona nalazila više pri vrhu kada ste htjeli naći pojam koji se nalazi na toj stranici. Danas većina velikih pretraživača koristi tu tehniku.

No Google nije ostao samo tražilica; svoju je djelatnost proširio i na newsgrupe stvorivši Google Groups. Google Groups je najveća arhiva poruka napisanih na Usenetu koja sadrži oko 900 milijuna poruka napisanih diljem svijeta. Nadalje, za oglašavače tu su Google Adwords i Adsense, nedavno je uveden i Google mail (Gmail), a spomenimo još i Google vijesti. Ovo su samo neke od Googleovih podružnica.

Još jedna zanimljivost u vezi Googlea je i sigurnost njihovih stranica. Naime, otkad postoji, hakeri su uspjeli srušiti samo jednu Googleovu stranicu - servis za organizaciju digitalnih fotografija, Picasa .

HTML

HTML je kratica za HyperText Markup Language — što znači prezentacijski jezik za kreiranje web stranica. Čemu će nam zapravo prezentacijski jezik, zar ne bismo mogli samo napisati tekst, i time završiti priču? Odgovor je naravno ne, ukoliko smo ikad morali čitati neki dosadniji duži tekst bez slika, naslova i podnaslova, nakon nekog vremena osjećali smo se izgubljeno. Ljudski um voli dijeliti tekst na poglavlja, "slika nam govori 1000 riječi" itd. Da bi se web stranice mogle oblikovati tako da izgledaju poput novina, ili poput dječjih slikovnica stvoren je HTML. Pomoću njega moguće je mijenjati fontove slova po tipu (obitelji: Arial, Times, Curier,...), veličini i stilu (običan, italic, bold ili italic bold. Moguće je umetati slike u tekst, definirati prored, uvučenost teksta i sve one ostale stvari s kojima se obično zamaraju ljudi koje rade u pripremi za tisak, bilo dnevnih novina ili knjiga.

HTML je standardizirani jezik, za to se brine W3C konzorcij.

http

HTTP (engl. HyperText Transfer Protocol) je glavna i najčešća metoda prijenosa informacija na Webu. Osnovna namjena ovog protokola je omogućavanje objavljivanja i prezentacije HTML dokumenata, tj. web stranica.

HTTP je samo jedan od protokola aplikativne razine koji postoje na Internetu. Drugi značajniji internetski protokoli na aplikacijskoj razini su: FTP, HTTP, HTTPS, IMAP, IRC, NNTP, POP3, RTP, SIP, SMTP, SNMP, SSH, SSL, Telnet, UUCP, BitTorrent ...

Razvoj i standardizaciju HTTP protokola nadgledju World Wide Web Consortium (W3C) i radne skupine Internet Engineering Task Force.

Indikator koncentracije

Udio zaposlenih sa zanimanjima iz sektora u nekoj djelatnosti.

Informacija

Informacija je rezultat obrade, manipulacije i organiziranja podataka na način koji dodaje znanje primatelju. Drugim riječima, to je kontekst u kojem su podaci uzeti.

Inteligencija

Inteligencija je mentalna karakteristika koja se sastoji od sposobnosti za učenje iz iskustva, prilagodbe na nove situacije, razumijevanja i korištenja apstraktnih pojmova, i korištenja znanja za snalaženje u okolini.

Iako se definicije inteligencije razlikuju, teoretičari se slažu da je inteligencija potencijal, a ne potpuno razvijena sposobnost. Smatra se da je inteligencija kombinacija urođenih karakteristika živčanog sustava i razvojne inteligencije, oblikovane iskustvom i učenjem.

Inteligenciju je moguće mjeriti, iako nesavršeno, testovima inteligencije. Iako bi se moglo pomisliti da visoka inteligencija omogućava osobi uspjeh u društvu, mnogi drugi činbenici koji utječu na društveni uspjeh čine predviđanja nepouzdanim. Mehanizmi pretvaranja intelektualne sposobnosti u društveni uspjeh nisu u potpunosti razjašnjeni. Tako, na primjer, postoji čvrsta veza između uspjeha u osnovnoj školi i inteligencije, ali nakon toga nije više moguće predvidjeti uspjeh pojedinaca na temelju inteligencije.

Inteligencija, mjerena IQ-om i drugim testovima, se najčešće koristi u obrazovnim, poslovnim i vojnim organizacijama zato jer je dobar pokazatelj na ponašanje pojedinca.

Internet

Internet je svjetska mreža računala - mreža nad mrežama. Ali Internet nije samo računalna mreža, niti je samo tehnološki fenomen kojim se danas bave informatički stručnjaci - već fenomen koji je postao multidisciplinaran, te zaslužuje pažnju i drugih nauka, kao što su: sociologija, psihologija, ekonomija (marketing), politologija...

Svrstati internet u kategoriju 'informatika' bilo bi nepravedno prema svim onim korisnicima koji nisu informatičari a internetom se bave svakodnevno i koriste ga za zabavu, učenje, razmjenu informacija ili za trgovinu. Stoga, kako se TV i radio više ne mogu svrstati isključivo u kategoriju 'elektronika' - vjerojatno je i Internet zaslužio posebnu kategoriju u Wikipediji.

Internet identitet

Internet identitet je identitet koji korisnici interneta stvaraju u internet zajednicama. Iako neki ljudi više vole koristiti svoje pravo ime na internetu, većina se predstavlja putem pseudonima, koji otkrivaju naizmjenične količine osobnih informacija. I nekim internet sklopovima, uključujući forume, MUDove (Multi-user Dungeon – preteća Role-Play igara), slanje trenutnih poruka (instant messaging) i Masivne Multyplayer Online Igre (Mass-Multiplayer-Online-Games) – korisnici se mogu predstaviti vizualno pomoći avatara, slike veličine ikone.

I kako drugi korisnici vrše međudjelovanje sa utemeljenim internet identitetom stvara se reputacija, koja im dopušta da odluče da li je taj identitet pouzdan.

Internetske stranice

Internetske stranice (točnije web stranice ili www stranice) se sastoje od niza HTML/XHTML dokumenata kojima se može pristupiti uz pomoć web preglednika (browsera).

Web je jedan od servisa Interneta, koji upravo služi za prezentaciju web stranica pomoću HTTP protokola. Usporedbe radi još neki poznatiji Internet servisi su elektronička pošta i FTP, ali i ssh, IRC i još neki.

U hrvatskom cyber slangu ne postoje različiti izrazi za engleske nazive web site i web page, tako da je ponekad nejasno da li se izraz 'web stranice' odnosi na dokumente (web page) ili kolekciju dokumenata i resursa koji čine web site, pa većina surfera i webmastera radije koristi engleske izraze za stranicu (page - HTML dokument) i stranice (site - kolekcija HTML dokumenata i multimedijalnih resursa).

Intranet

Intranet je privatna računalna mreža neke organizacije koja koristi Internet protokole, mrežnu povezanost i mogućnosti javnih telekomunikacijskih sustava kako bi omogućila svojim zaposlenicima sigurnu razmjenu informacija ili obavljanje nekih radnji vezanih za organizaciju. Ponekad se termin intranet odnosi na svoju najuočljiviju uslugu, interne web stranice. Za izgradnju intraneta koriste se isti koncepti i tehnologije potrebne i za Internet, kao što su klijenti i serveri koji koriste Internet protokol (IP). Koriste se i drugi Internet protokoli kao što su HTTP, FTP i e-mail.

Pojednostavljeno, intranet se može objasniti kao privatni oblik Interneta ili kao oblik interneta ograničen na jednu organizaciju.

IP adresa

IP adresa je jedinstvena brojčana oznaka računala na internetu. IP adresa je u osnovi binarni broj, koji je u slučaju trenutno važeće verzije IP protokola, IPv4, binarni broj 32 bita dug. Često se radi lakšeg pamćenja IP adrese zapisuju u dekadskoj notaciji, gdje se 32-bitni broj podijeli na četiri 8-bitna broja, koji se zatim prikazuju kao četiri decimalna broja odvojena točkom. Svaki od tih brojeva je u rasponu 0-255, što je upravo raspon brojeva koji se mogu prikazati u jednom 8-bitnom binarnom prikazu. IPv6 verzija protokola predviđa 128-bitne adrese, te se u tom slučaju može koristiti i heksadecimalni zapis, radi kraćeg oblika i jednostavnosti.

Svako računalo koje je povezano na Internet mora imati jednoznačno dodijeljenu IP adresu. Te adrese su nužne da bi se paketi upućeni s izvorišnog računala mogli preusmjeriti do odredišnog. Taj postupak preusmjeravanja vrše računala specifične namjene koje nazivamo usmjerivači.

Kako je nužno da IP adrese budu jednoznačno dodijeljene, postoje međunarodne organizacije koje se brinu o raspodjeli IP adresnog prostora. Takva je organizacija The Internet Assigned Numbers Authority (IANA). IANA zatim za određen raspon adresa zadužuje regionalne Internet registre, pa je za područje Europe zadužen RIPE Network Coordination Centre.

Ip adrese se dijele na one privatne i javne. Javne IP adrese su jedinstvene, globalne i standardizirane. Razvojem Interneta počelo je nedostajati sve više i više slobodnih IP adresa. Rješenje tog problema su bile privatne IP adrese. Privatne adrese mogu biti duplicirane uz uvjet da se ne nalaze u istoj lokalnoj mreži. Prilikom izlaska korisnika iz lokalne mreže na Internet, privatna adresa IP adresa se pretvara u javnu IP adresu pomoću metoda NAT(Network Address Translation) i PAT (Port Address Translation).

Postoje 5 klasa IP adresa. To su:

  • Klasa A 10-127 u prvom oktetu
  • Klasa B 128-191 u prvom oktetu
  • Klasa C 192-223 u prvom oktetu
  • Klasa D 224-239 u prvom oktetu
  • Klasa E 240-255 u prvom oktetu
IPv4

IP protokol verzija 4, ili kraće IPv4 je najrašireniji IP protokol na najvećoj računaloj mreži danas - Internetu. Pojedine verzije IP protokola se razlikuju po načinu adresiranja, izgledu zaglavlja paketa ali i brojnim drugim detaljima. Najvažnija karakteristika IPv4 protokola je da koristi 32-bitnu IP adresu, tj. propisana duljina svake IP adrese u ovoj verziji protokola je 32 bita.

IPv6

IP protokol verzija 6, ili kraće IPv6 je relativno nova verzija IP protokola koja će najvjerojatnije postati sljedeća standardna verzija komunikacijskog protokola na najvećoj računaloj mreži danas - Internetu. Trenutno najraširenija verzija je IP verzija 4, ili kraće IPv4. Pojedine verzije IP protokola se razlikuju po načinu adresiranja, izgledu zaglavlja paketa, ali i brojnim drugim detaljima. Najvažnija karakteristika IPv6 protokola je da koristi 128-bitnu IP adresu, tj. propisana duljina svake IP adrese u ovoj verziji protokola je 128 bita.

Ishod učenja

Skup znanja i vještina te pripadajuće samostalnosti i odgovornosti koje je osoba stekla učenjem i dokazuje ih nakon postupka učenja.

JavaScript

JavaScript je skriptni programski jezik, koji se izvršava u web pregledniku (klijentskoj strani). Napravljen je da bude sličan Javi, da bi bio lakši za korištenje, ali nije objektno orijentiran kao java, već se bazira na prototipu i tu prestaje svaka veza sa programskim jezikom Java. Originalno je razvijen od tvrtke Netscape (www.netscape.com). JavaScript je implementacija ECMAScript standarda.

JavaScript s AJAX (Asynchronous JavaScript and XML) tehnikom omogućuje web stranicama da komuniciraju sa serverskim programom, što čini web aplikaciju više interaktivnom i lakšom za korištenje.

Kompetencija

Skup znanja i vještina koje osoba zna primijeniti u praksi, a podrazumijeva i pripadajuću samostalnost i odgovornost u radu.

Motivacija Motivacija je utjecaj koji izaziva, usmjerava i održava željeno ponašanje ljudi. U okviru managementa motivacija igra važnu ulogu jer njome menadžer nastoji zadovoljiti želje i nagone svojih suradnika kako bi njihovo ponašanje bilo poželjno i prihvatljivo za organizaciju.
Nastava

Nastava je osnovna odrednica didaktike. To je organizirani institucionalni i izvaninstitucionalni interakcijski stvaralački napor u savladavanju propisanih sadržaja i stjecanju znanja, sposobnosti i navika te osposobljavanje učenika za daljni permanentni rad. Cilj nastave je stvaranje kritičke, slobodne, autonomne, stvaralačke, humane, obrazovane, multikulturalne, multietičke i multikonfesionalne učenikove ličnosti, koja je otvorena za sve sadašnje i buduće progresivne promjene u sebi i društvu u kojem se nalazi. Sastavnice tog sustava su:

  • Učenik (uči, stječe relevantno iskustvo, tj. obrazuje se i odgaja)
  • Učitelj (poučava, tj. svoju aktivnost usmjeruje na optimiranje učenja)
  • Nastavni sadžaj (predstvalja osnovu na kojoj se temelji učenje)
  • Objektivni uvjeti (prostor i nastavna oprema, djeluju na učenje izravno i neizravno)
  • Odnosi između sudionika nastave

Tijekom nastavnog procesa učitelj odabranim načinom (metodom) izlaže učenicima nastavno gradivo i zadaje im različite zadatke. Ovu učiteljevu aktivnost najopćenitije nazivamo poučavanjem. Učitelj odabire i priprema izvore nastavnih sadržaja te načine njihovog prikazivanja s namjerom da učenicima olakša razumijevanje i usvajanje predviđenog gradiva. Učenici aktivno promatraju i izvršavaju zadatke s ciljem usvajanja programom određenih znanja, vještina i navika. Učenici uče nastavne sadržaje.

Obrazovanje

Obrazovanje kao pojam ima višestruko značenje. Pod obrazovanjem se podrazumijeva institucija, proces, sadržaj i rezultat organiziranog i/ili slučajnog učenja u funkciji razvoja različitih kognitivnih sposobnosti, kao i stjecanja raznovrsnih znanja, umijeća i navika.

Obrazovanje ljudi obično se dijeli na formalno - u školama, i neformalno - izvan škole. U Hrvatskoj se formalna naobrazba dijeli u 5 stupnjeva:

  1. predškolsko obrazovanje
  2. osnovnoškolsko obrazovanje
  3. srednjoškolsko obrazovanje
  4. dodiplomsko obrazovanje
  5. postdiplomsko obrazovanje

Osnovna škola u trajanju od 8 godina je obvezna i besplatna (poslije 1990. Sve su češće akcije da učenici osim besplatnog pohađanja škola dobivaju i besplatne knjige, u jesen 2004. godine to je realizirano za sve osnovce grada Zagreba). Ostali vidovi školovanja se plaćaju.

Obuhvat sektora

Broj zanimanja koja koriste znanja i vještine sektora i vrijednost koju ta zanimanja stvaraju.

Odgoj

Odgoj je sistemski nastavom organiziran proces kojim se izgrađuju pozitivne osobine ličnosti, stavovi, pogled na život i svijet, te karakterne i moralne, radne i društvene vrijednosti. U nastavi se ostvaruje dosljednom realizacijom konkretnih odgojnih zadataka. Samoodgoj se ostvaruje vlastitim djelovanjem svakog pojedinca.

Online igre

MMORPG je kratica za masivna mrežna online role playing igra. RPG (role playing game / igra igranja uloga) ima glavnu bit uživljavanja u lika kojeg igrate i s kojim napredujete kroz virtualni ili imaginarni svijet. Trenutno najpopularnije igre tog žanra su World of Warcraft, Guild Wars, EVE online i Lineage 2.

Prvi hrvatski MMORPG, WarScroll napisan je u PHPu i koristi mySQL bazu podataka. Igra se u potpunosti iz web preglednika i besplatan je. Igra je fantasy tematike i osim hrvatskih igrača sudjeluju igrači iz cijelog svijeta.

Osnovna škola

Osnovna škola je škola koju učenik pohađa kao prvu školu. Djelatnost osnovnog školstva obuhvaća odgoj i obvezno školovanje, druge oblike školovanja djece i omladine i školovanje odraslih osoba. Svrha je osnovnog školstva da učeniku omogući stjecanje znanja, pojmova, umijeća, stavova i navika potrebnih za život i rad ili daljnje školovanje.

Pamćenje

Pamćenje je mogućnost usvajanja, zadržavanja i korištenja informacija. Pamćenje je uvelike značajno za čovjeka, za njegov razvoj i njegov identitet. Ono je u uskoj vezi s učenjem, mogli bismo reći da bez njega učenje ne bi imalo smisla jer je pamćenje mjesto na kojem se čuvaju informacije, a ujedno je i proces unutar čovjeka koji obrađuje te informacije.

Peer to peer

Peer to peer (eng isti sa istim ili svaki sa svakim) u računarstvu podrazumijeva:

  • koncept umrežavanja računala bez poslužitelja, gdje je svako računalo inteligentna radna stanica, koja pronalazi druga računala putem broadcast ethernet paketa, i komunicira s njima izravno, bez potrebe autorizacije na nekom centralnom poslužitelju. Primjer takve mreže su Microsoftove radne grupe (Workgroups), za razliku od domene (Domain) gdje se korisnici moraju prijaviti na centralni poslužitelj domene
  • koncept dijeljenja datoteka između većeg broja računala, za razliku od mrežnog poslužitelja datoteka (file servera) koji koriste protokol za dijeljenje datoteka (NFS, SMB/CIFS, ...)

Peer to peer programi su postali popularni poslije pojave Napstera i masovnog uvođenja širokopojasnog interneta

Pojava

Pojava ili fenomen je događaj koji se može promatrati, u znanosti pojave su neobrađeni podatci koji se kasnije služe za formiranje teorija.

Profesor

Nastavnik/učitelj/profesor/odgajatelj je stručna osoba visokih radnih, obrazovnih i etičkih kvaliteta educirana za rad u vrtiću, školi ili fakultetu za određen predmet. On mora udovoljiti nizu specifičnih zahtjeva kao što su: svjesna motiviranost za zvanje, potpuniji sustav općeg i stručnog obrazovanja, visoke intelektualne sposobnosti, crte ličnosti adekvatne sustavu vrijednosti u društvu, visoku razinu zrelosti ličnosti, te visoku razinu osobne kulture.

Suvremeni učitelj je organizator i voditelj nastavnog procesa, koordinator i mentor, motivator, ravnopravni suradnik i dr. Njegova primarna uloga je da učenicima bude od pomoći u razvoju svih njihovih fizičkih i psihičkih potencijala te da im pomogne u dostizanju individualnog maksimuma.

Suvremeni zahtjevi i dalje afirmiraju pojedince kao kreativce i inicijatore, ali sada se više traži timski rad učitelja. Učitelji se konstantno profesionalno usvršavaju, kako bi što bolje odgovorili novim zahtjevima društva.

Pseudonim Pseudonim jest lažno, drugo ime pomoću kojega se neka osoba predstavlja s ciljem zatajivanja svog pravog identiteta ili kao način da se osoba predstavi u drugom svjetlu ili za razbijanje predrasuda oko porijekla ili pripadnosti pojedinom spolu.
Računalo

Računalo (još i kompjutor, kompjuter, obradnik, rednik, komputator) je složen uređaj koji služi za izvršavanje matematičkih operacija ili kontrolnih operacija koje se mogu izraziti u numeričkom ili logičkom obliku. Računala su sastavljena od dijelova koji obavljaju jednostavnije, jasno određene funkcije. Složeno međudjelovanje tih djelova rezultira sposobnošću računala da obrađuje informacije.

Radno sposobno stanovništvo u sektoru

Sve osobe stare 15+ ili 15-64 godine koje imaju zanimanja iz sektora – ukupna moguća ponuda rada u sektoru.

Router

Usmjerivač ili usmjernik je uređaj koji usmjerava podatkovne pakete na njihovom putu kroz računalnu mrežu pri čemu se taj proces odvija na mrežnom sloju OSI modela.

Usmjerivači su u osnovi računala specifične namjene. Danas najčešće govorimo o usmjerivačima u IP mrežama, jer je njihova najveća primjena upravo za potrebe najveće računalne mreže danas - Interneta. Osnovni zadatak koji usmjerivači obavljaju je da za svaki paket koji pristigne na neko od mrežnih sučelja na usmjerivaču provjere odredišnu IP adresu, u svojoj tablici usmjeravanja pronađu gdje treba preusmjeriti taj paket te ga onda proslijede na odgovarajuće sučelje.

Usmjerivači međusobno razmjenjuju informacije o tome gdje se pojedine IP adrese ili cijele IP mreže nalaze putem specifičnih usmjerivačkih protokola. Iako je osnovna funkcionalnost usmjerivača prilično jednostavna u praksi je njihov zadatak prilično složen, te je zbog složene konstrukcije, specifičnog operacijskog sustava i softvera koje usmjerivači koriste njihova konstrukcija često kompleksna i cijena visoka.

Važno je napomenuti da svako računalo spojeno na računalnu mrežu mora znati obaviti osnovnu funkcionalnost usmjeravanja, iako zbog činjenice da primjerice osobna računala imaju samo jedno mrežno sučelje taj zadatak nije isuviše kompliciran. Ipak, postupak je u osnovi isti: osobno računalo dakle zna primiti paket s odredišnom adresom tog računala, te zna proslijediti pakete koje to računalo šalje natrag prema mreži, najčešće prema najbližem usmjerivaču.

Sektor

Skup znanja i vještina koji predstavljaju jedno homogeno područje znanja.U RH danas poznajemo 13 obrazovnih sektora u području strukovnog obrazovanja.

Srednja škola

Srednja škola je trogodišnja ili četverogodišnja škola koju učenik pohađa nakon završene osmogodišnje osnovne škole.

Srednje škole dijele se na gimnazije, strukovne škole i umjetničke škole. Gimnazije mogu biti opće, jezične, klasične i prirodoslovno-matematičke; a obrazovanje u njima traje četiri godine. Strukovne škole se dijele na četverogodišnje (tehničke, zdravstvene, gospodarske, poljoprivredne i dr.) i trogodišnje (industrijske, obrtničke i dr.) škole. Umjetničke škole obrazuju učenike u području glazbe, plesa, likovne umjetnosti i dizajna i školovanje u njima traje četiri godine. Osim ovih, postoje i srenje škole MUP-a, vojne škole i vjerske škole.

Nakon četverogodišnje srednje škole učenik može nastaviti obrazovanje na visokim učilištima.

Strategija

Riječ strategija dolazi iz grč. i doslovno znači "vođenje vojske" (stratos=vojska, agein=voditi, strategos=vojskovođa). Vremenom je izgubljeno to prvobitno značenje, i koristi se da bi se označilo postupanje usmjereno ka ostvarivanju određenog cilja nakon dužeg planiranja.

Pojmovi strategija i taktika su usko povezani. Oba označavaju ispravno korištenje određenih sredstava u vremenu i prostoru, pri čemu se (vrlo pojednostavljeno rečeno) strategija odnosi na cilj, a taktika na način kako ostvariti postavljeni cilj.

Danas se izraz "strategija" koristi u više različitih vrsta ljudskih djelatnosti:

Vojna strategija: Prvo i izvorno se izraz koristio u vojsci. Od Hanibala pa do današnjih dana, postoji čitav niz velikih vojskovođa koji su ostali zapamćeni ponajviše upravo kao stratezi. Među njima su, pored Hanibala, Belizar, Scipion Stariji, Cezar, Carl von Clausewitz, Erwin Rommel, Liddell Hart, Kutuzov, Antoine-Henri Jomini, Napoleon, Sunzi, Aleksandar Vasiljevič Suvorov, Helmuth Karl Bernhard Graf von Moltke...

Politička strategija: To je u suvremenom smislu koncept za postizanje vlastitih zacrtanih ciljeva. Tu prije svega mora biti jasno koji se krajnji cilj želi ostvariti i kakvi su okviri i ograničenja za postizanje cilja.

Strateške igre i sport: Poznata strateška igra je šah. Pojavom kompjuterskih igara razvile su se i tu igre, koje traže pomno planiranje da bi se uspjelo završiti igru, a cijeli jedan segment tih igara nazivaju se strateške računalne igre.

Poznate su strategije i u sportu. Primjer dugoročne strategije u sportu je kad se kupuju ili prodaju pojedini igrači, a još više kod stvaranja sportskog podmlatka.

Strategija u gospodarstvu: Ovdje se pod strategijom najčešće smatra dugoročno planiranje ponašanja gospodarskog subjekta radi ostvarivanja postavljenog cilja. Tu postoji čitav niz strategija, kao što je poduzetnička strategija, marketinška strategija i t.d.


U suvremenom svijetu gotovo da nema djelatnosti koja ne koristi određene oblike strategije, ovdje su navedene samo neke od najznačajnijih.

Switch

Premosnik (od eng. bridge) je u računarstvu uređaj koji povezuje (premošćuje) računalne mreže na drugom sloju OSI modela, tj. promet proslijeđuje na temelju MAC adresa. Danas se zbog marketinških razloga uređaj sa jednakim načinom rada koji ima više mrežnih sučelja obično naziva mrežni preklopnik ili prespojnik (od eng. switch).

Širokopojasni internet

Širokopojasni pristup Internetu (eng. broadband Internet access) ili često samo širokopojasni Internet je zajednički naziv za načine povezivanja na Internet koji omogućuju velike brzine prijenosa podataka.

Tehnologije koje su uobičajene kod privatnih korisnika, kabelski modem i asimetrična digitalna pretplatnička linija (ADSL), omogućuju brzine veće od 144 kbit/s, što se obično smatra kao donja granica da bi se pristup smatrao širokopojasnim. Poslovni korisnici pored toga imaju mogućnost pristupa preko digitalnih zakupljenih vodova koji se ostvaruju različitim tehnologijama digitalne pretplatničke linije (DSL) i optičkih vodova. Noviji načini pristupa su bežične tehnologije kao što su Wi-Fi, WiMAX i UMTS.

Dobavljeno iz "http://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%A0irokopojasni_internet"
Škola

Škola je odgojno-obrazovna ustanova s nastavom kao središnjim poljem njezina djelovanja. U suvremenim didaktičkim shvaćanjima promatra se kao zajednica djelovanja svih njezinih subjekata: učenika, nastavnika, roditelja, stručnih suradnika, ostalih stručnjaka i djelatnika. Subjekti nastavom stječu: znanja, vještine, sposobnosti i navike.

TCP/IP

TCP/IP je uobičajena oznaka grupe protokola koju još nazivamo IP grupa protokola (ili engl. IP protocol suite). Naziv je ova grupa protokola dobila prema dva najvažnija protokola iz te skupine: TCP (od engleskog Transmission Control Protocol) te prema samom IP protokolu. TCP/IP omogućuje komunikaciju preko raznih međusobno povezanih mreža i danas je najrasprostranjeniji protokol na lokalnim mrežama, a također se na njemu zasniva i globalna mreža Internet.

Telnet

Telnet je mrežni protokol unutar IP grupe protokola koji se koristi na Internetu ili u lokalnim mrežama. Namjena ovog protokola je uspostava dvosmjernog 8-bitnog komunikacijskog kanala između dva umrežena računala. Najšešće se koristi da osigura korisniku jednog računala sesiju za korištenje tzv. sučelja komandne linije na drugom računalu. Sam naziv protokola dolazi od kratice engleskog naziva TELephone NETwork iz kojeg se vidi da je protokol dizajniran s namjerom povezivanja jednog terminala na udaljeno računalo.

Uobičajeno je da se izraz telnet koristi i kao naziv interaktivnog klijentskog programa koji omogućava spajanje na drugo računalo protokolom telnet. Taj je klijentski program pod tim nazivom standardno dostupan na gotovo svim UNIX i Linux operacijskim sustavima gotovo od samih početaka, a u novije vrijeme i na svim drugim operacijskim sustavima. Stoga je poznat i izraz telnetirati se na drugo računalo, što označava korištenje klijenta telnet i protokola telnet za povezivanje na drugo računalo.

Tražilice

Tražilice su na internetu web stranice koje daju mogućnost pretraživanja drugih stranica, gdje se ne moraju sve stranice izravno prelistavati kako bi se pronašao određeni pojam koji se traži. Najpoznatija internet tražilica u zapadnom svijetu je Google, ali su njegovi rezultati slabiji izvan Amerike i zapadne Europe, pa je izvan tih zapadnih područja za ine zemlje (uključivo i Balkan) ipak učinkovitija Altavista. U tim najjačim tražilicama postoji mogućnost usmjerenog i specijalnog pretraživanja, gdje je dovoljno upisati neku rečenicu ili više ključnih riječi, odnosno natuknicu, pa se nakon razmjerno kratkog vremena (ovisno o brzini veze) dobiju brojne poveznice na traženi pojam.

Učenik

Učenik je sudionik didaktičko-komunikacijskih stvaralačkih aktivnosti, koje su usmjerene na njegovo obrazovanje, odgajanje, integriranje u društvenu zajednicu i izgrađivanje samostalne, slobodne i kritičke ličnosti. Učenik je redovni ili izvanredni polaznik određenog oblika obrazovnih institucija. U suvremenoj didaktici on se javlja kao subjekt nastavnog procesa i to u svim njegovim fazama (od planiranja, preko realizacije do vrednovanja).

Učenje

Učenje je složeni psihički proces promjene ponašanja na osnovi usvojenog znanja i iskustva. Obuhvaća usvajanje navika, informacija, znanja, vještina i sposobnosti. To je proces uskladištavanja podataka u skladištu pamćenja.

Učenje - stjecanje strategija

Stjecanje strategija i vještina učenja je razvojni proces što prolazi kroz tri faze:

1. Metakognicija - podrazumijeva spoznajne procese o našim vlastitim spoznajnim procesima. Uključuje tri stupnja:

  • Poznavanje vlastitih sposobnosti za učenje,
  • Samopromatranje/samopraćenje napretka vlastitog učenja prema cilju i vrjednovanje uspjeha na kraju učenja,
  • Autoregulacija procesa učenja izmjenom postupaka u slučaju poteškoća u postizanju ciljeva.

2. Vještine učenja su:

  • Vještina brzog i točnog čitanja s razumijevanjem (izdvajanje bitnih dijelova sadržaja i sažimanje u smislene rečenice).
  • Aktivno slušanje predavanja i vođenje bilješka na nastavi, te dopuna bilježaka samostalnim učenjem.
  • Vještina rješavanja testova znanja.
  • Vještina ovaldavanja tremom.
  • Upravljanje vremenom potrebnim za učenje (planiranje učenja i odmora).
  • Učinkovito izmjenjivanje učenja i ponavljanja.
  • Učinkovito dijeljenje većih cjelina gradiva na manje smislene dijelove.
  • Otkrivanje smislenih odnosa među novim informacijama i njihovo povezivanje s prethodnim znanjem.
  • Prepričavanje novog sadržaja vlastitim riječima, smišljanje priprema za opisane pojave i moguće praktične primjene.
  • Postavljanje pitanja, smišljanje problema i pokušaj njihovog rješavanja.

3. Kognitivni stil su više ovisni o urođenim osobinama. Razlikujemo sljedeće bipolarne stilove:

  • refleksivan nasuprot impulzivnom
  • ovisan o kontekstu nasuprot neovisnom o kontekstu
  • desno hemisferičan nasuprot lijevo hemisferičnom
Učenje - strategija

Strategija učenja je način kojim učenik upravlja svojim učenjem, a temelji se na njegovom poznavanju vlastitih osobina i sposobnosti, znanju o obrazovnim zadaćama što ih mora izvršiti, vještinama stjecanja, povezivanja i primjene novog znanja, nužnom predznanju i poznavanju svrhovitosti i uporabe vrijednosti novog znanja. Prilikom učenja treba se voditi računa o:

  • navici mjesta - određivanje stalnog mjesta za učenje,
  • navici vremena - unaprijed planirano dnevno i tjedno učenje prema rasporedu predmeta u školi,
  • navici učenja na nastavi.

Etape učenja trebale bi trajati 30 do 40 minuta (u srednjoj školi i do 60 minuta), a stanke 5 do 10 minuta (ne dulje kako se ne bi izgubio potreban zamah u učenju). Stanka bi se trebala iskoristiti za razgibavanje i opuštanje.

Učitelj

Nastavnik/učitelj/profesor/odgajatelj je stručna osoba visokih radnih, obrazovnih i etičkih kvaliteta educirana za rad u vrtiću, školi ili fakultetu za određen predmet. On mora udovoljiti nizu specifičnih zahtjeva kao što su: svjesna motiviranost za zvanje, potpuniji sustav općeg i stručnog obrazovanja, visoke intelektualne sposobnosti, crte ličnosti adekvatne sustavu vrijednosti u društvu, visoku razinu zrelosti ličnosti, te visoku razinu osobne kulture.

Suvremeni učitelj je organizator i voditelj nastavnog procesa, koordinator i mentor, motivator, ravnopravni suradnik i dr. Njegova primarna uloga je da učenicima bude od pomoći u razvoju svih njihovih fizičkih i psihičkih potencijala te da im pomogne u dostizanju individualnog maksimuma.

Suvremeni zahtjevi i dalje afirmiraju pojedince kao kreativce i inicijatore, ali sada se više traži timski rad učitelja. Učitelji se konstantno profesionalno usvršavaju, kako bi što bolje odgovorili novim zahtjevima društva.

URL

URL (akronim za engl. Uniform Resource Locator) je Web adresa određenog resursa na Internetu. Resurs na koji pokazuje URL adresa može biti HTML dokument (web stranica), slika, ili bilo koja datoteka koja nalazi na određenom web serveru.

URL adresnu sintaksu prvi put je definirao Tim Berners-Lee za primjenu na Webu, a trenutno korišteni standardi su definirani Internetskim standardom RFC 1738.

URL je jedna od temeljnih inovacija u povjesti Interneta. Sintaksa ove adrese je smišljena kako bi bila generička, proširiva, te u mogućnosti prikazati adresu u bilo kojem setu znakova (uz uporabu ograničenog seta ASCII znakova).

Vatrozid

Vatrozid (engl. firewall) je mrežni uređaj čija je namjena filtriranje mrežnog prometa tako da se stvori sigurnosna zona. Obično se kombiniraju usmjernici i vatrozidovi, kao jedan uređaj, ili se kaskadiraju, npr. unutarnja (osigurana) mreža - vatrozid - usmjernik - vanjski svijet.

Vatrozid može biti programski i sklopovski, sa širokom dostupnošću Interneta 24 sata dnevno postali su popularni osobni vatrozidovi koji štite jedno računalo od upada zlonamjernih osoba, dok je posebno računalo koje radi samo kao vatrozid/usmjernik uglavnom rješenje koje se primjenjuje kad se štiti više od jednog računala. Sklopovski vatrozid je također računalo, ali obično bez tvrdog diska, grafičke kartice, sastoji se obično od procesora, memorije i EPROMaa (sabirnice, mrežni/paralelni portovi se podrazumijevaju).

Danas ih klasificiramo u 4 grupe, obzirom na kojem nivou OSI modela "djeluju".

  1. Filtriranje paketa
  2. Vatrozidovi na transportnom sloju
  3. Vatrozidovi na aplikacijskom sloju (proxies)
  4. Vatrozidovi s višeslojnim ispitivanjem paketa
VoIP

VoIP je skraćenica od eng. složenice Voice over Internet Protocol i ime je za komunikacijsku tehnologiju koja omogućava prijenos zvučne komunikacije preko internetske mreže.

Web portal Web portal je mjesto pristupa informacijama kojeg čini više različitih, logički povezanih aplikacija koje su zajedničke većem broju korisnika.
Web preglednik

Web preglednik (web browser, Internet browser) je program koji korisniku omogućuje pregled web stranica i multimedijalnih sadržaja vezanih uz njih. Iz jednog od njih trenutno čitate ovaj tekst.

Najpopularniji preglednici danas su:

  • Firefox - besplatan preglednik otvorenog koda
  • Mozilla - imenom Mozilla danas nazivamo spoj Firefoxa i Thunderbirda
  • Opera - besplatan preglednik zatvorenog koda tvrtke Opera
  • Internet Explorer - besplatan preglednik zatvorenog koda tvrtke Microsoft

(Jedna od opcija za hrvatski naziv bijaše i web prebirnik, jer se "preglednik" može rabiti i kao naziv za "viewer". No, prevladao je ovaj termin.) Svi navedeni su grafički programi (tj. osim teksta mogu prikazivati i vizualne sadržaje). Osim grafičkih postoje i tekstualni preglednici koji mogu prikazivati samo tekst (npr. "links" i "lynx") i specijalizirani govorni preglednici kakve mogu koristiti slijepe osobe.

Wikipedija

Wikipedija (wiki + enciklopedija) je višejezična, na Webu zasnovana enciklopedija slobodnog sadržaja. Ona postoji kao wiki, što podrazumijeva da se piše u suradnji s brojnim volonterima, te većinu članaka može mijenjati svatko s pristupom Internetu i odgovarajućim web preglednikom. Projekt je započet 15. siječnja 2001. kao dodatak stručno pisanoj (i do sada ugasloj) Nupediji. Wikipedijom danas rukovodi neprofitna organizacija Wikimedia Foundation. Ona ima više od 3,700,000 članaka na mnogo jezika (uključujući milijun članaka pri engleskoj verziji). Od početka joj raste popularnost,[1] djelujući pozitivno na stvaranje drugih projekata od općeg interesa. Od urednika se traži da održavaju određenu razinu "neutralnosti" pri sažimanju istaknutih motrišta, bez određivanja objektivnosti istine.

Suosnivač Wikipedije Jimmy Wales projekt naziva "nastojanjem da se višejezična slobodna enciklopedija najviše moguće kvalitete načini i razdijeli svakom pojedincu na planetu na njegovom materinjem jeziku."[2] No postoji čitav niz nesuglasica po pitanju pouzdanosti i točnosti Wikipedije. Najčešće mete kritika su vandalizam, nedoslijednost, neravnomjerna kvaliteta, nepotkrepljeni stavovi, pristranost sustava, težnja suglašavanju i popularnost koju stječe preporukama. Neki uz to navode i da Wikipedija ne može opravdati naziv "enciklopedija" koji za sobom povlači visoki stupanj pouzdanosti i mjerodavnosti koji ona, zbog svoje otvorene uređivačke politike, ne može održati. No sloboda pristupa, učestala ažuriranja, raznolikost i detaljnost te brojne višejezične inačice su pretvorile Wikipediju u rado korišteni izvor informacija.

Slogan Wikipedije glasi: "slobodna enciklopedija koju svatko može uređivati". Razvijena je korištenjem vrste računalnog softvera pod nazivom "wiki" (hav. wiki wiki - "brzo").

YouTube

YouTube je popularni internetski servis za razmjenu video sadržaja gdje korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati video isječke. Za postavljanje sadržaja potrebna je registracija, dok za pregledavanje nije, izuzev sadržaja koji nije primjeren za osobe mlađe od 18 godina. Prema pravilima korištenja, korisnici mogu postavljati vlastite originalne uratke i uratke za koje imaju dopuštenje vlasnika autorskih prava, a zabranjeno je postavljanje pornografskog sadržaja, nasilja, sadržaja koji podržava kriminalne radnje, sadržaja s ciljem osramoćenja i klevete i reklama. YouTube zadržava pravo na korištenje, preinaku i brisanje postavljenog materijala.

Zagreb

Zagreb je glavni grad Republike Hrvatske, i najveći grad u Hrvatskoj po broju stanovnika. Povijesno gledano, Zagreb je izrastao iz dva naselja na susjednim brdima, Gradeca i Kaptola, koji čine jezgru današnjeg Zagreba, njegov Stari grad.

Zagreb danas predstavlja upravno, gospodarsko, kulturno, prometno i znanstveno srce Hrvatske. I položajem i kulturom spada u gradove Srednje Europe. Stari i Novi grad smatraju se spomenicima kulture i sačuvali su do danas ugođaj srednjovjekovlja te baroka.

Zanimanje

Skup znanja i vještina koji se stječu na radnom mjestu u određenom području znanja. Primjenom znanja iz sektora generiraju se zanimanja.

Znanost

Znanost (grč. episteme - razumijevanje, spoznanje, studija; lat. scientia; eng. i fr. science; njem. Wissenschaft) je organizirani sustav sveukupnog ljudskog znanja stečen opažanjem procesa i pojava u prirodi i društvu, koji je obrađen racionalnim, znanstveno prihvatljivim metodama.

Znanost je objektivno, sistematizirano i argumentirano znanje o zakonitostima, činjenicama, pojavama i njihovim vjerojatnim uzrocima. Stečeno je i provjereno egzaktnim promatranjem, organiziranim pokusom i pravilnim razmišljanjem.

Znanje

Znanje je definirano na razne načine kao:

  • činjenice, informacija i vještine koje je osoba stekla iskustvom ili obrazovanjem; teoretsko ili praktično razumijevanje nekog predmeta,
  • ukupnost svega poznatog u nekom polju; činjenice i informacije,
  • svjesnost ili familijarnost stećena iskustvom neke činjenice ili situacije.

Filozofske debate općenito započinju Platonovom formulacijom znanja kao "opravdanog istinskog vjerovanja". Ne postoji, međutim, općeprihvaćena definicija znanja, niti se neka nazire, i ostaju mnogobrojne natječuće teorije.

Stjecanje znanja involivira složene kognitivne procese: percepciju, učenje, komunikaciju, asocijaciju i zaključivanje.

Termin znanje se također koristi za označavanje pouzdanog razumijevanja nekog predmeta, uz potencijalnu sposobnost korištenja za specifičnu svrhu.



Elektrotehnička škola

Konavoska 2
10110 Zagreb
01/3666-114

skola@ss-elektrotehnicka-zg.skole.hr

OIB: 96726537623

IBAN: HR0723600001101225433

  


Oglasna ploča

Raspored sati

 Vrijedi od 4.12.2023.

Raspored sati

Filmovi o Školi


Radno vrijeme:

Stručni suradnici:

Pedagoginja

Psihologinja

Školska knjižnica:

Knjižnica


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Anketa
Moj uspjeh u prvom polugodištu procijenio/la bih:







Brojač posjeta
Ispis statistike od 4. 9. 2020.

Ukupno: 740496
Ovaj mjesec: 14060
Ovaj tjedan: 1761
Danas: 156

Vijesti

 







preskoči na navigaciju